Poniżej przedstawiamy część bogatego dorobku w zakresie publikacji opracowanych lub współtworzonych przez Regionalne Biuro Gospodarki Przestrzennej Województwa Zachodniopomorskiego w Szczecinie na przestrzeni lat swojej działalności. Znajdziecie tu Państwo zarówno publikacje związane z dokumentami planistycznymi, realizowanymi w ramach zadań statutowych, publikacje pokonferencyjne jak i raporty z realizowanych projektów międzynarodowych oraz katalogi dobrych praktyk.
Publikacje dotyczące projektu:
LAST MILE – Zrównoważona mobilność w obszarach turystycznych
LAST MILE – Zrównoważona mobilność na obszarze ostatniej mili w regionach turystycznych. Podsumowanie 1 fazy projektu
Broszura stanowi podsumowanie doświadczeń międzynarodowych oraz najważniejszych wniosków i rekomendacji z I fazy projektu. W przystępny sposób została przedstawiona problematyka projektu, opisano zdiagnozowane bariery oraz wskazano potencjalne działania i pomysły, które mogą wesprzeć rozwój elastycznych systemów transportowych.
LAST MILE – Sustainable mobility for the last mile in tourism regions. Results of project phase 1
Broszura stanowi podsumowanie doświadczeń międzynarodowych oraz najważniejszych wniosków i rekomendacji z I fazy projektu. W przystępny sposób została przedstawiona problematyka projektu, opisano zdiagnozowane bariery oraz wskazano potencjalne działania i pomysły, które mogą wesprzeć rozwój elastycznych systemów transportowych. Dokument w angielskiej wersji językowej.
REGIONALNY PLAN DZIAŁAN dotyczący wdrażania i rozwoju elastycznych systemów transportowych Szczeciński Obszar Metropolitalny oraz gminy nadmorskie
Regionalny Plan Działań określa inicjatywy dla rozwoju polityk regionalnych związanych ze zrównoważoną mobilnością. Opracowane działania posiadają różnorodny charakter i skierowane są na różne szczeble decyzyjne: od poziomu unijnego po krajowy, regionalny i lokalny.
Synteza uwarunkowań, barier i dobrych praktyk dotyczących elastycznych systemów transportowych / REKOMENDACJE
Synteza informacji z zakresu elastycznych systemów transportowych jako rozwiązań mogących wspierać rozwój zrównoważonej mobilności na obszarach ostatniej mili. Rekomendacje odnoszą się do szerokiego zakresu poziomów i zagadnień, dla zapewnienia możliwie pełnego i skutecznego oddziaływania na procesy wdrażania elastycznych systemów transportowych.
Ewaluacja Dobrych Praktyk w zakresie systemów transportu elastycznego Podsumowanie doświadczeń międzynarodowych
Sprawozdanie podsumowuje syntezę najlepszych praktyk zebranych podczas wizyt studialnych w regionach partnerskich, w celu analizy sieci transportowych i istniejących elastycznych systemów transportowych na wybranych obszarach wiejskich. Nacisk położono na zagadnienia z zakresu ostatniej mili oraz wniosków z wymiany doświadczeń.
Analiza aktualnych uwarunkowań (State-of-the-art) odnośnie regionalnych systemów transportu publicznego ze szczególnym uwzględnieniem systemów transportu elastycznego / Podsumowanie doświadczeń międzynarodowych
Raport przedstawia analizę stanu obecnego transportu elastycznego na badanych obszarach studialnych, dla określenia istniejących najlepszych praktyk z zakresu transportu elastycznego w turystyce. Dokument opracowano w oparciu o raporty regionalne, w zakresie uwarunkowań geograficzno-przestrzennych, barier ekonomicznych i polityk transportowych.
Krajowe oraz lokalne uwarunkowania i bariery dla rozwoju systemów transportu elastycznego / Podsumowanie doświadczeń międzynarodowych
Dokument przedstawia podsumowanie, przeprowadzonych przez partnerów projektu, analiz regionalnych. Kwestionariusz ankietowy zawierał cztery kategorie pytań i zagadnień (bariery prawne, instytucjonalne, ekonomiczne i pozostałe). Wyniki każdej z kategorii uwarunkowań i barier regionalnych zaprezentowano indywidualnie dla każdego z partnerów projektu.
Analiza aktualnych uwarunkowań (State-of-the-art) odnośnie regionalnych systemów transportu publicznego ze szczególnym uwzględnieniem systemów transportu elastycznego / Szczeciński Obszar Metropolitalny oraz gminy nadmorskie
Raport z analiz aktualnych uwarunkowań odnośnie do systemów transportu publicznego, ze szczególnym uwzględnieniem uwarunkowań dla wdrażania i realizacji elastycznych systemów transportowych. Dokument opracowano w odniesieniu do wiejskich obszarów turystycznych – czterech gmin nadmorskich: Wolina, Dziwnowa, Kamienia Pomorskiego i Międzyzdrojów.
Krajowe oraz lokalne uwarunkowania i bariery dla rozwoju systemów transportu elastycznego Szczeciński Obszar Metropolitalny oraz gminy nadmorskie
Dokument jest podsumowaniem badań ankietowych przeprowadzonych przez RBGP w zakresie uwarunkowań i barier, z jakimi spotykają się organizatorzy przystępujący do realizacji elastycznych systemów transportowych na terenie Polski. Struktura dokumentu podzielona została na cztery grupy uwarunkowań: prawne, instytucjonalne, finansowe oraz pozostałe.